Tyler Durden | Zero Hedge
Samal ajal, kui paljud autotootjad on alustanud üleminekut sisepõlemismootorilt elektrisõidukitele rakendavad Porsche ja Ferrari uut strateegiat, keskendudes bensiinimootori säilitamiseks nö e-kütuste arendamisele. Euroopa Komisjon lükkas eelmisel nädalal edasi hääletuse 2035. aastaks kavandatud uute sisepõlemismootoriga sõidukite keelustamise kohta, kuna komisjon valmistab nüüd ette e-kütuste rolli kujundamist peale 2035. aastat.
“Porsche ja Ferrari staatus rahvuslike ikoonidena oli piisav selleks, et nende valitsused vaidlustasid eelmisel nädalal ELi plaani ja seda vaid mõni päev enne kavandatud hääletust,” kirjutas Bloomberg.
Saksamaa transpordiminister Volker Wissing ütles Euroopa Komisjonile, et ta keeldub toetamast uute mootoristandardite heakskiitmist ja lõpetada uute sisepõlemismootoriga autode müük, kui ei ole olemas kava selle kohta mis saab e-kütustest pärast 2035. aastat. Ka Itaalia ähvardas nende reformide vastu võidelda.
Euroopa Komisjoni president Ursula von der Leyen kohtus pühapäeval Saksamaa kantsleri Olaf Scholziga, et e-kütuste küsimust arutada.
Saksamaal ja Itaalias asuvad maailma suurimad sportautode tootjad ja Brüsseli plaanile bensiinimootorid keelata tekkib üha suurem vastuseis. Ning seda just seetõttu, et keegi ei ole huvitatud elektrilise Porsche 911 soetamisest.
Alternatiiviks on peamiselt sportautomarkide jaoks välja töötatud e-kütused, mis on üks “kliimaneutraalne” viis sisepõlemismootorite säilitamiseks.
Samal ajal kui enamik autotootjaid on suunanud suure hunniku raha elektriautodele üleminekuks, on Porsche investeerinud Tšiilis asuvasesse e-kütuste tehasesse, kuna neil ei ole plaanis oma sportautodele pistikuid külge kruvida. Porsche pressiesindaja sõnul võib selline sisepõlemismootoriga sõidukite kliimaneutraalne süsteem aidata kiirendada ka transpordisektori dekarboniseerimist. Ta lisas, et ka olemasolevad sõidukid tuleks kaasata CO2-heite vähendamise protsessi. Ka Ferrari on öelnud, et ta otsib alternatiivseid kütuseid, et jätkata sisepõlemismootoriga autode valmistamist, et oma kuvandit säilitada.
E-kütuste väljatöötajate sõnul on tegemist sisuliselt taastuva elektriga, mis on muundatud põlevaks, vedelaks kütuseks. Selle valmistamiseks seotakse omavahel õhust välja filtreeritud CO2 ja veest eraldatud vesinik, mille saamiseks on kasutatud taastuvenergiat ning luuakse sünteetiline süsivesinikkütus. Põlemisprotsessis eraldub ka e-kütustest süsinikdioksiidi, kuid kuna see on valmistatud eelnevalt kinni püütud CO2-st, on see väidetavalt kliimaneutraalne.
Kui arvestades sellega, et nii Mercedese, Ducati ja ka Vormel-1 ninamehed on elektriautodele ülemineku vastu, siis võib loota, et sisepõlemismootor jääb veel aastateks püsima.
Samas, kui e-kütuste turule tulek aitab sisepõlemismootori sportautode jaoks säilitada, on see nii kallis, et seda saavad endale lubada vaid kõige rikkamad.
Veel 10 aastat tagasi sõitis suruõhuauto ühe baloonitäitega sama pika vahemaa kui elektriauto ühe akutäitega. Nüüd on elektriautosid pisut edasi arendatud. Kuid edasi arendada saaks ka suruõhuautosid – ikka saaks teha pisut tugevamaid suruõhuballoone ja pisut ökonoomsemaid suruõhumootoreid. Suruõhuauto suudaks ka praegu elektriautoga võistelda. Kas keegi teab miks hakati maailmas arendama just elektriautot? Vastus: Suruõhu-tehnoloogia on liiga lihtne ja liiga odav. Selle tulemusena võinuks suruõhuautode tootmine kergesti rikastest riikidest üle liikuda vaesematesse riikidesse. See aga tähendanuks tugevat konkurentsi rikaste riikide autotootjatele. Akusid elektriautodele oleks raske toota nii palju, et nendega saaks sõita kogu Hiina, India ja Aafrika – selleks tuleks… Loe lisaks »