Staff | Remix
Kuigi elektriautosid peetakse tuleviku transpordilahenduseks, näitab Saksamaa suurima autokindlustusfirma värske statistika, et paljud elektriautode omanikud võivad olla oma sõidukites pettunud.
Huk-Coburgi andmetel ostis tänavu 34 protsenti elektriauto omanikest uue sõiduki valikul taas sisepõlemismootoriga auto. Saksamaa, mis on Euroopa suurim automüügipiirkond, tekitab selle näitajaga küsimusi Euroopa Liidu kavandatava seaduse kohta, mis keelab alates 2035. aastast uute sisepõlemismootoriga autode müügi.
Aasta varem vahetas oma elektriauto sisepõlemismootoriga sõiduki vastu 28 protsenti autoomanikest, 2022. aastal oli see näitaja 17,5 ja 2021. aastal 14,2 protsenti. Vaatamata tehnoloogia kiirele arengule paistab, et aina rohkem sakslasi eelistab siiski sisepõlemismootoriga autosid.
Paljud sakslased proovisid elektriautosid esialgu isikliku huvi tõttu, mitte tingimata seadusandlike nõuete sunnil. Elektriauto kasuks otsustati sageli riiklike toetuste, keskkonnahoiu, uuenduslikkuse ja selliste kõrgema klassi markidega, nagu Tesla, seotud staatuse tõttu. Paljud suhtusid elektriauto ostu entusiasmi ja avatud meelega, pidades seda autotööstuse tulevikuks.
Nüüd, kui varased kasutajad elektriautodest loobuvad, võib see viidata, et tulevikus, kui seadustega nõutakse sisepõlemismootoritest loobumist, seisavad paljud juhid silmitsi pettumusega, kui elektriautod ei vasta nende ootustele.
Euroopa Komisjoni president Ursula von der Leyeni roll oli võtmetähtsusega 2035. aasta sisepõlemismootorite keelu elluviimisel. Saksamaa valitsus, kuhu kuuluvad sotsiaaldemokraadid, rohelised ja liberaalid, toetab endiselt kliimasõbraliku transpordi ümberkorraldamist.
Siiski viitavad andmed sellele, et autoomanikud pole elektrisõidukite trendiga kaasa läinud. Sisepõlemismootoriga autode omanikud ostavad elektriautosid rekordiliselt vähe – tänavu on seda teinud vaid 3,6 protsenti uutest autoomanikest.
Saksamaa elektriautode turg on pärast riiklike toetuste kadumist langenud rekordmadalale. Huk-Coburgi andmetel moodustavad elektriautod nüüd vaid 2,9 protsenti Saksamaa automüügist.
Aasta alguses märkis ADAC SE strateegiajuht Sascha Coccorullo, et „föderaalvalitsuse eesmärk saavutada 2030. aastaks 15 miljonit elektriautot on juba praegu teostamatu“.
Optimistlikel hinnangutel võib Saksamaa autoparki kuuluda 2030. aastaks kõige rohkem 8,6 miljonit elektriautot.