Tyler Durden | Zero Hedge
Tuletõrje on elektrisõidukite ajastul täielikult muutunud ja Wall Street Journali värskest artiklist selgub, et mitmed USA tuletõrjeüksused leiavad, et parim viis selliste tulekahjudega “võitlemiseks” on lihtsalt lasta neil masinatel maha põleda.
Artiklis tuuakse välja, et tuletõrjujate ja ekspertide sõnul on erinevalt traditsioonilistest sisepõlemismootoriga autode tulekahjudest elektriautode tulekahjud kestvamad, neid on keeruline kustutada ja nad kipuvad uuesti süttima.
Aruandes tuuakse ka näide Franklinist, Tennesis, kus septembris puutusid päästjad kokku Nissan Leaf EV tulekahjuga, mille kustutamiseks kulus üle 170 000 liitri vett, mis on oluliselt rohkem kui 1890 kuni 3780 liitrit, mida tavaliselt vajatakse sisepõlemismootoriga autode tulekahjude puhul.
Tuletõrjeülem Andy King märkis: “Ma arvan, et kui me järgmisel korral sarnase stsenaariumiga silmitsi seisame, siis võib-olla peame sellel lihtsalt põleda laskma.”
The Journal teatas, et USAs toimub igal aastal üle 170 000 sõidukipõlengu. Riiklik tuletõrjeühing, tuginedes föderaalsetele andmetele, ei liigita neid tulekahjusid aga sõidukite energiaallikate järgi.
Tesla väidab, et tema autode tulekahjude esinemissagedus on riigi keskmisega võrreldes palju väiksem, mida kinnitavad ka mõned sõltumatud uuringud, mis elektriautosid üldiselt käsitlevad.
Michael O’Brian, Michigani Brightoni piirkonna tuletõrjeameti juht ja rahvusvahelise tuletõrjejuhtideliidu komisjoni esimees, ütles WSJ-le: “Kui me vaatame, kui palju raha läheb akutehastesse, elektriautodele üleminekuks, siis tuletõrje ettevalmistamiseks ei ole sellist eraldust tehtud.”
Elektriautode tulekahjud saavad tavaliselt alguse auto liitiumioonakudest, mis salvestavad tohutult energiat. UL Solutions’i juhtivteaduri Robert Slone’i sõnul võivad need tulekahjud alguse saada halva konstruktsiooni, kahjustuste või sisemise liitiumi kogunemise tõttu, mis põhjustab “termilist vabanemist”.
Need akud, mis sisaldavad põlevaid kemikaale ja isesüttivaid aineid, võivad pärast kustutamist veel pikka aega uuesti süttida. Tom Miller, Lääne-Virginia ülikooli tuletõrje ja riikliku vabatahtliku tuletõrje nõukogu instruktor, rõhutab, et sellised tulekahjud paiskavad õhku ka äärmiselt mürgiseid aurusid.
Tuletõrjeüksused püüavad kohaneda elektrisõidukite tulekahjudega, mis saavad sageli alguse liitiumioonakudest. New Jersey’s ja Californias lasevad tuletõrjujad Teslad pärast õnnetusi ära põleda, sest vesi ei pruugi akutulekahjude korral mõjuda, kirjutas Journal.
Tuletõrjujad katsetavad erinevaid mooduseid, nagu näiteks jahutavate uduvihkude kasutamine, et saaks põlenud sõidukit liigutada. Nende probleemide lahendamiseks töötatakse välja uusi tehnoloogiaid, nagu spetsiaalsed pihustid ja tulekahju summutavad akud.
Riiklik tuletõrjeühing soovitab täiendavate ohutusmeetmete rakendamist, näiteks paigaldada parkimismajadesse sprinklerid, et võidelda tänapäevaste sõidukite suurenenud tuleohu vastu. Samal ajal töötavad autotootjad ja tarnijad välja uuendusi nagu varajase hoiatuse andurid ja materjalid akutulekahjude ohjeldamiseks, samuti käib pidev uurimistöö tahkete akude osas.
Sellegipoolest otsivad tuletõrjeorganisatsioonid jätkuvalt tõhusaid strateegiaid elektrisõidukite tulekahjudega toimetulekuks. Uued suunised on kavas välja anda lähitulevikus.