Lauri Jürisoo
Forte
1. detsember 2011
Kuidas teile meeldiks külastada kaubanduskeskust, mille käigushoidjad jälitavad teie mobiiltelefoni signaali, et teada, kus käite (millised kohalikud ärikohad on popid)? Just seda hakkasid äsjasel pühadeperioodil tegema mitmed USA kaubamajad.
See aitab esile tuua ka ärid, mis ei kogu eriti külastajaid, et mõelda, kuidas need atraktiivsemaks muuta, raporteerib DVICE.
Path Intelligence’i loodud jälitustarkvara ei kogu väidetavalt isiklikke andmeid ega isegi infot, mida inimesed täpselt ostsid (mis tundub veider).
FootPath Technology põhineb kaubanduskeskusse paigaldatud antennidel, mis määravad igale telefonile kindla numbri nagu arvuti IP-aadresi ja jälgivad selle liikumist eri paikades.
Autorid ütlevad oma süsteemi kaitseks, et netis šoppajate tegevust jälgitakse ja analüüsitakse palju hoolikamalt, mis on ka tegelikult õige. Ja keegi ei keela teil keskuse territooriumile jõudes telefoni välja lülitada.
Esialgu kasutavad lahendust Promenade Temecula Californias ja Short Pump Town Center Richmondis Virginias (uudist illustreerival pildil pole neist kumbki).