Red Ice Creations
Toimetas Karin
7. november 2011
Kõrgemad ametnikud on põhjustanud pahameele soovitades liikmesriikidel loobuda oma riigilippudest Euroopa Liidu lipu kasuks. Suurbritannia Iseseisvuspartei juht Nigel Farage sõnul on see lisatõend Briti identiteedi jalge alla trampimisest.
David Cameronile on saanud tavaks ilmuda Euroopa Liidu tippkohumistel nii Suurbritannia lipu (Union Jack) kui EL-i embleemi ees, et illustreerida “kaksik suveräänsust ” Londoni ja Brüsseli vahel.
Eelmisel kuul Brüsselis toimud kohtumisel, Christine Roger (Euroopa Nõukogu kommunikatsioonidirektor) esitas uue kava, kuidas müüa Euroopa Liitu kui brändi selle pettunud kodanikele. Ta esitas mitmeid suunavaid küsimusi, sealjuures- kuidas määratleda Euroopat, kas rääkida föderatsioonist või tulevatest ühendriikidest. Seejärel tõi Roger esile foto, kus Prantsusmaa president, Nicolas Sarkozy seisis nii Prantuse kui EL-i lipu k6rval, ning lausus:” Kui palju me usume iseendisse? Kui kaua me peame nägema riigi esindajaid Euroopa lipu kõrval riigilipuga? Kui me ise endisse ei usu, miks peaks seda tegema ülejäänud maailm?”
Kui euroskeptilised poliitikud süüdistasid Rogerit liikmseriikide üleskutses loobumaks oma rahvuslikust identiteedist Euroopa Liidu edendamise kasuks, väitis Roger, et teda on vääralt tõlgentatud.
Üks Rogersi esindajatest sõnas, et esitlus ei olnud selgelt suunatud riigilippudele. Vastupidi, oli selle arutelu eesmärk pöörata tähelepanu, kuidas paremini organiseerida erinevate Euroopa institutsioonide ja agentuuride kaubamärgi kasutamist ning visuaalset identiteeti, millel hetkel puudub üldine ülesehitus.
Küsimusega ”Kui kaua me peame nägema riigi esindajaid Euroopa lipu kõrval riigilipuga?” on mõeldud, et Euroopa embleem peaks olema lihtne ja üheselt mõistetav. Vastasel korral, kas siis liikmesriigid jätkavad üldse selle kasutamist?
Roger kutsus oma esitluses üles liikmesriike investeerima rohkem EL-i kaubamärgi edendamisse: ”Kui liikmesriigid ei investeeri piisavalt Euroopa brändi, on kindel, et hakkavad levima kõrval-brändid. Kaubamärgi edendamine aitab parandada Euroopa sisemist ja ülemaailmset reputatsiooni kui sotsiaalset ja poliitilist olemust, tehes Euroopa Liidu saavutused arusaadavamaks nii kodanikele kui osanikele ning ehitab üles ühtekuuluvustunde.”
Suurbritannia Iseseisvuspartei (UKIP) juht Nigel Farage kirjeldas esitatud plaane kui näidet rahvusliku identiteedi jalge alla tallumisest. “See tippkohtumine oli tülgastav maksumaksja raha raiskamine, tüüpiline luulelisele EL-ile ning selle töötajatele, kes näevad igat katastroofi kui võimalust ning kelle arvates kasvab raha puu otsas. See organisatsioon otsustas hiljuti eelarve suurendamise kasuks, samal ajal kui tööd rügavad inimesed rabelevad rahakriisis. Nende valikud ja prioriteedid on vastuvõetamatud ning kasutud juskui toimuks neil võistlus välja selgitamaks, kes on kõige lollim. Tuleb tõdeda, et konkurents on päris tihe..”
Briti kohaliku omavalitsuse sekretär Eric Pickles esitas samuti küsimuse, et milleks oli vaja raisata raha sellele arutule kohtumisele, kui organistasioon peaks hetkel pöörama kõrgendatud tähelepanu ülemaailmsele kriisi olukorra stabiliseerimisele.
Euroopa Liidu Regioonide Komitee pressiesindaja, kes oli ka kõnealuse kohtumise korraldaja, sõnas, et koosolek tõi kokku kohalikke ja rahvusvahelisi ametivõime arutamaks, kuidas tuua Euroopa Liit kodanikele lähemale. Samuti kinnitas ta, et kohtumise korraldamise juures on silmas peetud kulude võimalikult madalal hoidmist saavutamaks parim tulemus piiratud ressurssidega. Kogusummas oli kahepäevase ürituse maksumus umbes €50 000, tuues kokku 75 kõnelejat ning 650 osalejat.