Alyona Stadnik
Äripäev
15. veebruar 2012
Läbielamistest elektriautoga pajatanud sotsiaaltöötaja keeldus enda nime all infot jagamast, sest riik keelas autosid halvustada, kirjutab autouudiste portaal whatcar.ee.
“Meil on rangelt keelatud halvustada elektriautosid ja meediaga suhtlemine peab käima kooskõlastatult linnaosavanemaga,“ ütles sotsiaaltöötaja.
Tema sõnul oli sotsiaalministeeriumis olnud lausa eraldi koosolek, kuidas elektriautode teemadel meediaga suhelda. Ise ta seal küll ei osalenud, kuid usutavasti seal säärane karm reeglistik paika pandigi.
Info, kuidas riigi soetatud elektriautod käituvad kõva pakasega, on olnud üpriski katkendlik ja vastuoluline, kuid valdavalt üllatavalt positiivne. Nii näiteks paiskas esimese elektriauto saanud Orava valla keskkonnaspetsialist Rein Kraak veebruari alguses meediasse sõnumi, et nende auto suudab -29,5kraadise pakasega läbida 76 km ja ei mingit probleeme käivitamisega. Tegelikult oli tegemist vaid 4 kilomeetrise ringiga.
Päev hiljem kiitis sama valla sotsiaaltöötaja rahvusringhäälingus oma autot ning rääkis samuti ca 80 km läbisõidust -28 kraadi juures. Samal ajal kirjutas aga Tartu Postimees, et kaks elektriautot on rivist väljas ning need viidi treileriga Mitsubishi esindusse sooja.
Tallinna sotsiaalametnik tunnistas, et tema Orava valla inimeste juttu ei usu: „Külm mõjutab läbisõitu ikka väga palju. Kui soojematel päevadel saab täisakuga sõita kuni 70 km, siis alla -20 kraadiga vaid 40-50 km,“ rääkis sotsiaaltöötaja.