Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Kolmapäev, oktoober 8
    • Vanglaplaneedist
    • Kontakt
    • Reklaam
    Facebook YouTube Instagram X (Twitter) Telegram
    Vanglaplaneet
    Telli Vanglaplaneedi uudiskiri
    • Esileht
    • Uudised
      • Maailm
      • Eesti
      • Globalism
      • Teadus ja tehnoloogia
      • Suur Vend
      • Sõda
      • Tervis
      • Majandus
      • Terrorism
    • Ülevaated
    • Video
    • Vastupanuliikumine
    • Varustus
    • E-pood
    • TOETA
    • Otse
    Vanglaplaneet

    Kogutakse allkirju järjekordse Rail Balticu liivakaevanduse vastu Raplamaal – see puudutab meid kõiki!

    Eesti 7. okt. 2025
    Jaga
    Facebook Twitter LinkedIn Telegram Email

    Mariann Joonas | Telegram.ee

    Rahvaalgatus.ee lehel ootab allkirju “Petitsioon Künka IV liivakarjääri kavandamise peatamiseks Mälivere külas“, mille tutvustuses on välja toodud, et tegu ei ole pelgalt Raplamaa ja Kohila valla kohaliku murega: “Sarnased kaevandusi plaanitakse rajada ja on juba rajatud kõikjale Rail Balticu trassi lähedusse ning kuna see raudtee lõikab terve Eestimaa pooleks, puudutab see meid kõiki.”

    Pöördumises seisab:

    Meie, allakirjutanud, Mälivere küla ja ümbritsevate piirkondade elanikud ning teised muret tundvad inimesed, palume Kliimaministeeriumil, Keskkonnaametil ja kohalikul omavalitsusel peatada Künka IV liivakarjääri kavandamine Mälivere külasse, kuni on tagatud sõltumatud ja läbipaistvad uuringud müra, keskkonnamõju ja kohalike elanike terviseriskide kohta.

    10. septembril 2025 toimunud avalikul koosolekul ilmnes, et kavandatav Künka IV karjäär tekitab kohalikes elanikes sügavat muret.

    · Piirkonna elanikud on juba praegu häiritud Rail Balticu ehitusest ning pidevast raskeveokite liiklusest.

    · Kumulatiivne müra piirkonnas on väga suur: olemasolev raudtee, maantee ja selle laiendamise projekt, Rail Balticu ehitus ning kaks tegutsevat karjääri nelja kilomeetri raadiuses. Uue karjääri lisandumine suurendaks koormust veelgi.

    · Kavandatud kruusa transport mööda Rail Balticut suurendaks müra veelgi, kusjuures karjääri arendaja ei kavanda lisamüratõkkeid, põhjendades seda õigusliku lüngaga.

    · Piirkonna keskkonnaseisund on uute karjääride, metsade mahavõtmise jm tõttu juba praegu halvenenud; lisakarjäär tähendaks täiendavat koormust nii elanikele kui loodusele.

    Kuigi vastavad ametkonnad väidavad, et mõju keskkonnale ja elanikele on põhjalikult uuritud, andis Keskkonnaamet 2025. aasta suvel teada, et jättis algatamata Künka IV liivakarjääri keskkonnaloa taotlusele keskkonnamõju hindamise, kuna eelhinnangu tulemusel selgus, et “kavandatava tegevusega eeldatavalt olulist keskkonnamõju ei kaasne ning tekkida võivad keskkonnahäiringud on leevendatavad”.

    Karjääride rajamisel on heaks tavaks valida asukoht võimalikult kaugele asustusest (vt näiteks ettevõtte Eesti Killustiku kodulehel toodud juhised). Seda põhimõtet ei ole Künka IV menetluses järgitud.

    Lisaks tasub mainida ka teisi olulisi asjaolusid, mis panevad nii Künka IV karjääri ehitamise kui ka kogu Rail Balticu projekti suure küsimärgi alla:

    • Sama firma, TREV-2, mis tahab rajada Künka IV karjääri, plaanib anda riigi kohtusse, kuna riigi hinnangul on TREV-2 hankelepingut oluliselt rikkunud ja riik ei maksa TREV-2 -le sellest johtuvalt kogu tasu välja. Seega kui riik ei saa antud firmat usaldada siis kuidas meie peaksime neid usaldama?
    • Raplamaa Sõnumid avaldas äsja sisuturundus artikli, kus kirjutatakse, et seoses Rail Balticu rajamisega ei avata uusi karjääre. Tegu on järjekordse valega.
    • Ametlikel andmetel on puudu üle poole Eesti Rail Balticu projekti eelarvest, kaalutakse ka laenu võtmist.
    • Eesti piirilt edasi kulgeva raudtee valmimine on küsimärgi all, kuna Eesti piirist Riiani kulgeva Rail Balticu trassi rahastusmudel ei ole veel selgunud.

    Seetõttu leiame, et enne edasiste otsuste langetamist tuleb:

    1. Viia läbi sõltumatu ja avalik müraanalüüs, arvestades kogu piirkonna kumulatiivset müra.
    2. Hinnata erapooletult ja põhjalikult karjääri keskkonnamõju, sh elurikkusele ja kohalike elanike tervisele.
    3. Tagada elanike kaasamine ja nende arvamuse arvestamine.

    Kutsume Keskkonnaametit ja teisi vastutavaid asutusi üles peatama Künka IV liivakarjääri menetluse seni, kuni:

    • kõik uuringud on tehtud sõltumatult,
    • tulemused on avalikud,
    • tagatud on meetmed müra ja keskkonnakahju vähendamiseks.

    Anna oma allkiri siin: Rahvaalgatus.ee

    Lajata tehnoloogiahiidude tsensuurile ja jaga seda artiklit!

    Kindlasti liitu ka Vanglaplaneedi uudiskirjaga,
    sest siis jõuab oluline info otse Sinu e-postkasti.

    Vanglaplaneedi tegevuse toetamiseks on mitmeid erinevaid viise,
    vali endale sobivaim:

    Seotud postitused

    Seisame koos Eestimaa looduse ja inimeste tervise eest – anna oma allkiri!

    Eesti 20. veebr. 2025

    Saarde tuulepargi avalik arutelu toimub homme Kilingi-Nõmmes – tule kohale või jälgi otseülekannet!

    Eesti 5. veebr. 2025

    ANNA OMA ALLKIRI: Nõuame Eestis elavate põlisrahvaste õiguste ametlikku tunnustamist ja kaitset

    Eesti 14. jaan. 2025
    guest
    guest
    0 Comments
    vanemad
    uuemad Enim hinnatud
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Tähtsamad videod

    Esitusloendis pole ühtegi videot.

    OLULINE

    Globalism

    VIDEO | “15-MINUTI VANGLA”

    21. mai 20232

    Esitusloendis pole ühtegi videot.

    Juhuslik toode
    Jälgi meid sotsiaalmeedias
    • Facebook
    • YouTube
    • Instagram
    • Twitter
    • Telegram
    Otsi Vanglaplaneedi lehelt
    Toeta Vanglaplaneeti

    Konto andmed:
    Peeter Proos
    EE937700771001063744

    Vaata lisaks siit

    Kontakt

    info@vanglaplaneet.ee

    Jälgi sotsiaalmeedias
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube Telegram
    Vanglaplaneet - Vastupanu Vaim

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    wpDiscuz