Laura Harris | Natural News
Tehnoloogia idufirma töötab välja sõidukitesse paigaldatavat tehisintellektipõhist kaamerat, mis suudab hinnata juhi joobeseisundit kohe, kui juht autosse istub.
Uut süsteemi, mille eesmärk on vähendada joobes juhtimisega seotud õnnetusi, tutvustati 9. aprillil Elektri- ja Elektroonikainseneride Instituudi ning Computer Vision Foundationi ühisel konverentsil avaldatud dokumendis.
Ettekande kohaselt kasutab arendusjärgus olev tehisintellekti algoritm kaamerat, et jälgida erinevaid muutujaid nagu pilgu suund ja pea asend. See ühendab 3D- ja infrapunakaadreid juhi näost, juhi asendist, juhtimistoimingutest, sündmuste logisid ja sõidumaneeride salvestusi.
Teadlased kasutasid koos Lõuna-Aafrika tarkvarafirma MiX by Powerfleetiga videomaterjali eri vanuses, joobes ja sõidukogemusega juhtide kohta. Samuti kasutasid nad simulaatoreid kolme joobeastme puhul: kaine, vähese joobe ja tugeva joobeastme puhul. Selleks, et hinnata juhi joobeseisundit kohe pärast autosse istumist, tuvastas tarkvara üldised visuaalsed märgid joobeseisundi kohta, näiteks punetavad silmad ja nägu, sagenenud ja aeglane silmade pilgutamine ning tühi pilk.
„Meie süsteem on võimeline tuvastama joobeseisundit juba sõidu alguses, mis võimaldab potentsiaalselt ennetada joobes juhtide liikluses osalemist,“ ütles Ensiyeh Keshtkaran, projekti osaline ja doktorant Edith Cowani Ülikoolis (ECU) Perthis, Lääne-Austraalias.
Praeguse seisuga suudab tehisintellektiga sõidukikaamera hinnata joovet vaid 75-protsendilise täpsusega. Kuid projekti juht ja ECU teaduskooli vanemdotsent Syed Zulqarnain Gilani ütles, et nad suurendavad pildiandmete eraldusvõimet, et prognooside täpsust parandada.
“Kui madala resolutsiooniga videod osutuvad piisavateks, võib seda tehnoloogiat kasutada ka teeäärsetes valvekaamerates,” märkis Gilani.
Ilmselt meeldivad sellised arengud Euroopa Parlamendi bürokraatidele, kes on otsustanud, et 2050. aastaks tuleb kaotada kõik liiklussurmad.