Cassie B. | Natural News
Saksamaa transpordiminister Volker Wissing on sattunud tugeva kriitika alla, kuna on lubanud, et kui riik juuliks vastuolulist kliimakaitse reformi vastu ei võeta, tuleb Saksamaal suvel nädalavahetustel autoga sõitmine keelata.
Saksamaa transpordisektor pole suutnud oma kliimaeesmärke täita, hoolimata sellest, et nende kasvuhoonegaaside heide on langenud viimase 70 aasta madalaimale tasemele. Riigi kliimakaitseseadus näeb ette, et sektorid, mis ei vasta nõuetele, peavad rakendama meetmeid eesmärkide saavutamiseks.
Saksamaa transpordiministeeriumi sõnul on nende sektori reformimine raskem kui riigi majanduse teistes osades, sest inimestel on keeruline teha transpordisektoris lühikese aja jooksul olulisi muudatusi.
Wissing teatas, et kui lähiajal ei võeta vastu seadusemuudatusi, mis võimaldaksid transpordisektoril mõnedest süsinikdioksiidi vähendamise sihtidest loobuda, eeldusel, et riigi üldine heitkoguste tase on tagatud, peab ministeerium nädalavahetustel rakendama sõidukeeldu.
Parlamentide juhtidele kirjutades rõhutas ta: „Muudatuse mittejõustumine tekitab märkimisväärseid õiguslikke ja faktuaalseid ebakindlusi. See ei toeta kuidagi ei kliimat ega riikliku valitsuse mainet.“
Selle tõttu teatas ta, et võib osutuda vajalikuks kehtestada meetmed, mis ei leia Saksamaa elanike seas heakskiitu.
“Vastav liiklusmahu vähenemine oleks võimalik ainult piiravate meetmete abil, mida on raske elanikkonnale kommunikeerida, näiteks üleriigilised ja tähtajatud sõidukeelud laupäeviti ja pühapäeviti.”
Nii koalitsioonipartnerid kui ka keskkonnaorganisatsioonid heitsid ministrile ette hirmu külvamist. Mitmed keskkonnaorganisatsioonid, nende hulgas Fridays for Future, Saksamaa Keskkonna- ja Looduskaitse Liit (BUND) ja Greenpeace, on seisukohal, et sektoripõhiste eesmärkide kaotamine varjutab ülemäärase mõjuga valdkondade, eelkõige liikluse, mõju, mis sageli ei vasta seatud sihtidele.
Transpordiministeerium selgitas, et kiri ei olnud ähvardus. Selle asemel püüti rõhutada ohtu, mis kaasneks, kui muudatusettepaneku osas kokkuleppele ei jõuta.
Roheliste partei parlamendijuht Katharina Droege ütles, et minister peaks transpordisektoris kliimakaitseks mõistlikke ettepanekuid tegema, mitte alusetult hirmu külvama.
Sotsiaaldemokraatide fraktsiooni aseesimees Detlef Müller ütles, et need kommentaarid ei ole muudatusettepanekute üle peetavatel läbirääkimistel abiks, märkides: “Absurdsed ettepanekud, mis külvavad hirmu, ei edenda kuidagi transpordisektori kliimakaitset, hoopis kahjustavad seda.”
Roheliste partei juht Julia Verlinder pakkus välja teistsuguse taktika, öeldes Saksa Pressiagentuurile, et kliimaküsimuste lahendamisele võiks kaasa aidata hoopis kiiruspiirang. See küsimus on Saksamaal pikalt vaidlusi tekitanud ja Wissing teatas hiljuti, et nad ei plaani kiirteedele kiiruspiiranguid sisse seada.
Wissingu seisukohta toetasid ka teised, kaasa arvatud rahandusminister Christian Lindner, kes hoiatas X-is, et: „Eelmise valitsuse kliimapoliitika võib peatselt viia sõidukeeldudeni!“
Saksamaal on ka uute elektriautode registreerimiste arv järsult langenud, sest nende sõidukite müük vähenes aastaga 30%. Valitsuse eesmärk on, et 2030. aastaks oleks teedel 15 miljonit elektriautot, praegu on neid vaid 1,4 miljonit, mis näitab tarbijate vastumeelsust muuta oma käitumist, et viia see vastavusse valitsuse kliimainitsiatiividega.
Vaadanud ära 15-min linna video:
See kõik on nõuka ajal juba olnud – poes polnud liha ja inimestel polnud autosid. Inimesed tunglesid maa-piirkondadest paneelmajade korteritesse. Maa-piirkonna avarus ei maksnud midagi, paneelmaja kitsukest ruumi linnas hinnati hoopis rohkem.
Nii on see tänapäevani.
Orwellik ühiskond võib tulla väga kergesti. Inimesed ise kujundavad selle. Rahulolematus selle üle tuleb alles hiljem.