Louise Lucas, FT
E24
16. mai 2011
McDonald’s korraldab Euroopas toidu tellimise protseduuri ümber. Kassapidajaid ja sularaha hakatakse puuteekraanide ja kaardimaksete vastu välja vahetama.
«Toidu tellimise viisi pole juba 30-40 aastat muudetud,» ütles Financial Timesile McDonald’si juht Euroopas Steve Easterbrook.
Tegemist on ühe sammuga paljudest, mille abil sularahanäljas kiirtoiduhuvilisi uksest sisse meelitada tahetakse – muutes restoranid mugavamaks ja lustakamas.
«Poed» lüüakse läikima, lahtiolekuajad lähevad pikemaks, pakkuma hakatakse uusi roogasid.
Ajal, mil paljud konkurendid Euroopas uimase või isegi kärbuva müügi üle kurdavad, võib McDonald’s tunda uhkust avakvartali 5,7-protsendilise kasvu üle. Mullusega kõrvutades.
Ja kolme peamise geograafilise regiooni seas näitab kõige eeskujulikumat kasvu just Euroopa.
Easterbrook ütles, et muudatused teevad klientide elu kergemaks ning restoranide töö efektiivsemaks.
Leti ees talitamine läheb külastajale kolm-neli sekundit lühemaks.
McDonald’sil on Euroopas 7000 kiirtoidurestorani, mis teenindavad 2 miljonit külastajat päevas.
Tudeng Weiky Filho, kes Londonis Wimbledoni McDonald’sis burgerit nautis, oli muutuste poolt.
«Siis ei pea töötajatega suhtlema. Ja kõik läheb palju kiiremini,» ütles Filho.
21-aastane Joe Surkitz nii positiivselt meelestatud ei olnud: «Ma otsin parasjagu tööd ja kui masinad peale tungivad, on tööd raskem leida. Lisaks sellele jääb nägemata teenindaja naeratus.»
Easterbrook ütles, et uus tehnoloogia aitab ühtlasi ka klientide harjumusi paremini kaardistada.
Ostukeskustel ja teistel jaemüüjatel on üüratud andmebaasid, kuhu nad kliendikaardide kaudu inimeste ostlemisharjumusi koguvad.
Londoni 1200 McDonald’sist saab igatahes juba varsti Visa kaarti sahistades oma toiduportsu kätte.
Copyright The Financial Times Limited 2011.