Hetlin Villak
E24
26. august 2010
MTÜ Eesti Pakendiringluse teenindusjuht Andres Sirplase sõnul võtsid nemad USA presidendi näo oma reklaamides kasutusele, sest Obama on kui tuhkatriinu, kes mõjub kõigile.
«Obama on natuke nagu tuhkatriinu või inetu pardipoeg. Umbes et tuli eikusagilt ja sai kellekski,» rääkis Sirplane ja lisas, et maailmakuulsa presidendi juures mängib lisaks veel rolli ka mehe nahavärv.
Obama näo panemine prügikastidele tõmbab Sirplase sõnul muidugi tähelepanu ja ehk ütleb tarbijatele, et ka Obamade perekond sorteerib oma prügi.
Praegu on USA presidendiga plakat nähtaval Tallinna lennujaamas, kuid varasemalt leidus taolisi konteinereid ka tänavatel.
Hüüdlause «Yes we can. Jah meie oskame!» võib Sirplase sõnul samuti tähendada igaühe jaoks erinevat asja. «Selline ameerikalik hüüdlause eksole,» lisas Sirplane.
Jäätmemaailmas ja Pakendiringluse jaoks tähendab ta eelkõige seda, et suudetakse ka jäätmekäitlust korraldada euroopalikul viisil.
Jäätmete taaskasutust mõõdetakse tonnides ja protsentides ja Sirplase sõnul ei ole Eesti sugugi Euroopas nende protsentide saavutamisel viimaste seas.
«Inimeste valmidus pakendijäätmeid sorteerida on aasta-aastalt ainult kasvanud. Ehk et me suudame!» kirjeldas mees kampaania tunnuslause tagamaid.
Tänavatel olid Obamaga plakatid umbes kuu või kaks ja lennujaamas on need olnud ligi aasta. Lähiajal plaanitakse Sirplase sõnul neid siiski vahetada.
Kampaania idee autor on sirplane ja teostus agentuurilt OÜ Publicity.
Sirplase sõnul on senine kampaania tagasiside olnud positiivne, «Plakatit on pildistatud ja blogides kajastatud. Üks reklaamiinimene on suuliselt öelnud, et meeldib. Negatiivset tagasisidet pole olnud.»