Adan Salazar | Infowars
Progressiivse ja liberaalse Texase osariigi Austini linnavolikogu hääletas eelmisel nädalal uute arendustega seotud parkimisnõuete kaotamise poolt, viidates vajadusele loobuda autosõltuvusest ja vähendada süsinikdioksiidi heitkoguseid.
Austinist sai neljapäeval riigi suurim linn, mis tühistab nõudmise, et uutel arendustel peab olema kindel arv parkimiskohti – see samm on suunatud nii kliimamuutuste vastu võitlemisele ning ka selleks, et soodustada eluasemete ehitamist keset, mis aitaks leevendada linna eluasemete hinnakriisi.
Austini linnavolikogu hääletas neljapäeval häälteenamusega 8-2, et tühistada minimaalsed parkimisnõuded peaaegu igat liiki kinnistutele kogu linnas. See hõlmab ühepereelamuid, kortermaju, kontoreid ja kaubanduskeskusi.
Arendajad ja kliimaaktivistid üle kogu riigi on üha enam selliseid reegleid sihikule võtnud. Nad väidavad, et parkimisnõuded – mida tihti nimetatakse “parkimisalammääradeks” – tõstavad eluasemete hinda, samal ajal soodustades sõltuvust autodest, mis on üks suuremaid süsinikuheite allikaid.
Linnavolikogu liige Zohaib “Zo” Qadri, kes on ettepaneku autor, väitis, et parkimisreeglid takistavad taskukohaste elamute arendamist ja on liiga kulukad, lisades: “Kui me tõesti tahame saavutada oma progressiivseid eesmärke muuta Austin vähem autodest sõltuvaks linnaks, ei saa me sundida arendajaid pakkuma autode parkimist iga uue projekti puhul, mis meie linna piiridesse kerkib.”
Volikogu plaani kritiseerijad väidavad aga, et see samm hävitab kinnisvara väärtuse, kuna see ummistab teed liiklusega, vähendades samal ajal majaomanike parkimisvõimalusi, kuna linna rahvaarv kasvab jätkuvalt.
“Olen seisukohal, et meie praegused parkimiseeskirjad vajavad uuendamist ja on hulganisti juhtumeid, kus ma soovitaksin nõudeid leevendada või isegi tühistada. Kuid ettepanek kaotada kõik nõuded üleöö, läheb minu hinnangul kaugemale ettevaatlikkuse piirist,” sõnas Alison Alter, kes oli üks vähestest volikogu liikmetest, kes hääletas selle ettepaneku vastu.
“Ma muretsen, kuna me võime kogemata tekitada olukordi, mis raskendavad liikumist piirkondades, kus kodud ja ärid on lähestikku – see kehtib eriti vanade ja kitsaste tänavatega aladel.”
Austini kogukond ei jäänud uue ettepaneku suhtes ükskõikseks: mõned kritiseerisid seda kui mõtlematut ja vastutustundetut katset ühiskonda kujundada, teised aga kiitsid, väites, et see näitab, kuidas linnajuhid eelistavad inimesi sõidukitele.
Samm parkimiskohtade kaotamiseks ja sõidukite kasutamise vähendamiseks järgib kenasti Maailma Majandusfoorumi tegevuskava, mille eesmärk on vähendada erasõidukite omamist.
Üks WEFi autor selgitas eelmisel aastal organisatsiooni veebisaidil avaldatud essees, kuidas maailm peaks hakkama valmistuma “puhta energia revolutsiooniks”, mis nõuab tohutuid kriitiliste metallide ja mineraalide varusid, ning tegi ettepaneku minna autode omamise asemel üle autode ühiskasutusele.
Klaus Schwab propageerib isesõitvate taksode kasutuselevõttu:
“Jagamismajandus võib vähendada vajadust isikliku tehnika järele, kärpides nõnda materjalide tarbimist, märkis Maailma Majandusfoorum. Nad tõid näiteks autojagamisteenused nagu Getaround ja BlueSG, mis pakuvad inimestele võimalust autot kasutada ja maksta ainult sõidetud tundide eest.”
WEFi autor jätkas:
Selleks, et võimaldada laiemat üleminekut omamiselt kasutamisele, peab muutuma ka see, kuidas me asju ja süsteeme projekteerime. Näiteks autode ühiskasutust võimaldavad uued võtmeta avamisvõimalused. Samamoodi on vaja kasutajaprofiile, mis eristavad ühe ja sama seadme töö- ja isiklikuks kasutamiseks, et vähendada seadmete arvu inimese kohta.
Üleminek, mis põhineb tooteostu asemel tõeliste vajaduste täitmisel, on meie tuleviku linnaplaneerimise nurgakivi. Selleks peame omaks võtma uue disainimõtteviisi, mis aitab kaasa autostumise vähendamisele ja loob rohkem ruumi alternatiivsetele liikumisviisidele.
Kodude parkimisnormide kaotamine toimub samal ajal, kui Austin võtab vastu muid eluasemega seotud algatusi, sealhulgas ühepereelamute minimaalse krundi suuruse nõude vähendamine ja kolme elamu ehitamise lubamine ühe ühepereelamu krundi peale. Muudatuste eesmärk on nõukogu väitel muuta keskmise sissetulekuga majapidamiste eluasemed jõukohasemaks.
Austin on muutunud uuenduslike ettevõtmiste katsepolügooniks, olles allutatud liberaalse enamusega linnavolikogu tujukatele otsustele, mis hävitavad Texase pealinna rekordilise kiirusega.